Kundservicechef region öst, headerbild
Kundservicechef region öst, headerbild

"Bäst är engagemanget
i gruppen där alla vill dela med sig!"

——

Solveig Gustavsson, Kundcenterchef, Kustbostäder Oxelösund och Oxelö Energi

Kundservicechefer

Nätverk för kundservicechefer som träffas i Stockholm

Här samlas erfarna kundtjänstchefer från hela Sverige för att diskutera, reflektera och utbyta erfarenheter kring bland annat servicenivåer, personalfrågor och sociala medier. Ända sedan starten 2002 har vi varit en grupp full av energi och den geografiska spridningen ger nätverkandet ytterligare en dimension.

Kontakt

Detta kan du förvänta dig

  • Värdefulla relationer
  • Stort och starkt kontaktnät
  • Omvärldsbevakning av din yrkesroll
  • Kunskapsutbyte med erfarna chefskollegor
  • Avslappnade och professionella mötesforum
  • Inspirerande föreläsningar med aktuella teman
Jag vill veta mer!

"Som chef måste du fylla på – med Close får jag chansen att benchmarka mig i kundservicebranschen."

Marie Blomkvist, Kundservicechef på C More

Jag är intresserad av nätverket!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Anmälan Informationsfrukost

  • Under våra informationsträffar berättar Niklas Grewin, VD på Close, om fördelarna med ett starkt bollplank och vad vi gör för våra medlemmar. Du får gott om tid att ställa frågor och berätta vad du vill få ut av ett nätverk.
  • Berätta gärna om du har någon matallergi.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

"Föreläsningen var ett uppvaknande!"

——

Björn Lindgren
Chef medlemsregistret
Hyresgästföreningen

Vad tycker andra?

"Om jag tvingades välja mellan att gå på utbildning och vara med på Close-aktiviteter skulle jag välja att gå på träffar oftare. Close är mer fokuserat på arbetslivet och jag kan applicera det jag får här i mitt jobb."

——

Anette Hall, Chef .SE Direkt, Internetstyrelsen (IIS)

"Med Close stärks självkänslan genom att se och ta del av andras erfarenheter, där de precis som jag stått eller står inför samma utmaningar."

——

Tord Jansson, Kundtjänstchef, Samhall

”Jag vill verkligen uppmana dig som chef att ta dig tid att använda Close som nätverk. Det är så givande att få kontakt med människor utanför din egen organisation, som kan se på saker med helt andra ögon.”

——

Berith Kahn Karlsson
Enhetschef Kundservice, Kronofogdemyndigheten

”Close förenar människor och erbjuder en spännande mix från olika branscher. I nätverket får jag möjlighet att träffa yrkeskollegor från både privat och offentlig sektor.”

——

Ann Salomonsson, Chef Kontaktcenter, Karlstad kommun

"Alltid lika roligt att föreläsa för Close chefer, det är höjd på samtalen och allt är alltid så professionellt ordnat."

——

Annika R Malmberg, Framgångsexpert och inspiratör

"Close utmärker sig tydligt i sin krävande professionalitet, det är mycket roligare att arbeta med en tydlig beställare som kräver målgruppsanpassning, förberedelser och resultat samt medverkar i att säkerställa detsamma."

——

Christer Olsson, Coach och inspiratör

Vad händer på Close?

Kommande nätverksträffar

Övriga event


Detta ingår i din medverkan

01

Nätverksdagar

Våra nätverksgrupper träffas fyra heldagar per år, en gång varje kvartal. Under dessa dagar hjälper medlemmarna varandra med aktuella utmaningar, samt lyssnar till Sveriges bästa föreläsare med ämnen kopplade till yrkesrollens utmaningar.

Vi träffas i trevliga och avslappnande miljöer i centrala Stockholm, Göteborg och Malmö. Grupperna består av en bred mix av branscher och företag, som är verksamma både nationellt och internationellt. Några av föreläsarna har varit Alice Bah, Annika R Malmberg, Stefan Einhorn och Stefan Hyttfors.

02

Frukostföreläsningar

Till våra frukostföreläsningar träffas alla av ämnet intresserade medlemmar, oavsett yrkesroll. Till dessa frukostföreläsningar kan medlemmarna ta med en kollega, eller skicka en kollega i sitt ställe.

Dessutom får du som medlem inbjudningar till sex till åtta frukostföreläsningar per år i Stockholm, Göteborg och Malmö. Några av föreläsarna har varit Hillevi Engström, Marie Ryd och Michael Wolf.

03

Inspirationskvällar

Våra mycket uppskattade kvällsevenemang äger rum två gånger per år i alla våra tre regioner. Kvällarna bjuder på en rejäl dos av inspiration och trevligt umgänge.

Till inspirationskvällarna kan du som medlem ta med dig upp till fyra gäster från såväl ledningsgruppen, kollegor eller familjen för att verkligen fylla på med energi. Några av föreläsarna dessa kvällar har varit, Kjell Enhager, Fredrik Härén och Jana Söderberg.

04

Specialevenemang

Under dessa evenemang försöker vi på Close tillsammans med olika samarbetspartners några gånger per år bjuda på det där lilla extra för våra medlemmar.

Förutom att umgås och ha trevligt så är också tanken med dessa tillfällen att du som medlem ytterligare ska knyta kontakter inom nätverket.

Ett specialevenemang kan vara goda middagar, spa-helger, invigningar och möten med människor i mindre sammanhang. Vi har bland annat besökt Djurönäset, Rånäs slott, Stenungsbaden Yacht Club, Ystad Saltsjöbad, och Marstrands hotell.

05

Juridisk rådgivning

Close-medlemmar har tillgång till inledande konsultation kring rättsläget i såväl yrkesmässiga som privata ärenden när hjälpen behövs. Samarbetet med Cross Advokater omfattar alla frågor förutom skattefrågor. Byråns specialområden är affärsjuridik, arbetsrätt, arvsrätt, bolagsjuridik, boutredningar, brottmål, entreprenadjuridik, familjerätt, fastighetsrätt, försäkringsrätt, hyresrätt och skadeståndsjuridik.

06

Chefscoachning

En av Sveriges erkänt främsta chefscoacher Petra Ervanius finns tillgänglig för dig som medlem när det kommer till konsultation inför utmanande och svåra situationer.

07

Personlig medlemsservice

Personlig medlemsservice innebär konkret medlemmens länk till hela nätverket och alla medlemmars kompetens, varje dag. Alla nätverksgrupper har en ansvarig på Close, som hjälper medlemmarna med sina utmaningar genom att förmedla och koppla samman kompetens inom nätverket.

Gruppansvariga arbetar också aktivt för att hela tiden säkerställa så stort deltagande som möjligt och att du som medlem får en så stor utväxling som möjligt av ditt medlemskap.

08

Erfarenhetsutbyte

Erfarenhetsutbytet (Close-tiden) är en del som äger rum under nätverksdagarna som alltid är mycket uppskattad av deltagarna. Indelade i mindre grupper får du som medlem möjlighet att både ge och få feedback på dina och andras yrkesrollsutmaningar. Den här tiden är ovärderlig för många av våra medlemmar då de kan få konkreta tips och råd av andra som har liknande erfarenheter.

”Riktiga chefer med riktiga erfarenheter”, och om det är något vi sett inom nätverket, så är det hur stor vilja det finns till att hjälpa andra. Dessutom sätter det medlemmarnas egen kompetens på kartan. Tiden för erfarenhetsutbytet fördelas jämnt mellan deltagarna och är inte moderatorledd.

Vanliga frågor

  • Är det endast chefer i grupperna?

  • På vilket sätt gynnar nätverkande i Chefsnätverket Close min verksamhet?

  • Vad förväntas av mig?

  • Var äger träffarna rum?

  • Hur ofta träffas gruppen?

  • Hur stora är grupperna?

  • Hur ser en nätverksdag ut?

  • Vilka andra medverkar i den grupp jag är intresserad av?

  • Hur väljer ni föreläsare?

  • Varför blir jag kontaktad av er?

  • Vad kostar medverkan i Close?

Fler frågor?

Undrar du över något? Varmt välkommen att kontakta oss antingen via e-post eller telefon!

E-post: info@close.se
Tfn: 08-505 297 00

Medlemsambassadörer
Kundservicechef
Stockholm

Vi är ambassadörer för kundservicechefsgrupp 1 och 2 som träffas i Stockholm.

Hör av dig till oss om du vill få medlemsperspektivet på nätverkandet i Close.

För att komma i kontakt med oss kan du antingen maila gruppansvarig Desirée, eller klicka på Linkedin-länken och skicka oss ett InMail.

  • Sara Loréhn

  • Chef Kundrelationer och energitjänster

  • Fortum Värme

  • Linkedin

  • Mathias Norderstål

  • Chef Kundcenter

  • SPP

  • Linkedin